- 1. Allmänna villkor
- 2. Beställning
- 3. Priser
- 4. Betalning
- 5. Leveranstid
- 6. Leveransförsening
- 7. Frakten
- 8. Garanti
- 9. Ångerrätt, öppetköp 14 dagar
- 10. Reklamation
- 11. Outlösta paket
- 12. Säkerhet
- 13. Reservation
- 14. GDPR (General Data Protection Regulation)
- 15. Wasa Kredit Företagsleasing
- 16. Företagsfaktura
- 17. Cookies
1. Allmänna villkor
HiFi Experience tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
2. Beställning
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.
Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig snarast.
3. Priser
Alla priser som visas på HiFi Experience.se anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% (gäller ej begagnade produkter) och anges i svenska kronor. HiFi Experience reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.
Vid köp av begagnade produkter anges ej moms, då dessa produkter vinsmarginalbeskattas.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och tryckfel som prisfel m.m.
Alla ordrar skickas fraktfritt från 500kr, ordrar under 500kr kostar 29kr.
4. Betalning
Du har möjlighet att välja mellan följande betalningsalternativ:
Alt 1.Betala och hämta i butiken.
Du hämtar din beställning i vår fysiska butik på Fyrislundsgatan 68 Uppsala. Inga extra avgifter tillkommer oavsett ordervärde. Vi skickar ett email eller ringer dig när varorna finns klara för hämtning.
Alt 2.Förskottsbetalning via bankgiro.
Du betalar i förskott till vårt bankgiro. Inga extra avgifter tillkommer. Alltid fri frakt. Om en produkt skulle ha utgått ur vårt sortiment betalar vi omedelbart tillbaka pengarna du betalt för den varan.
Alt 3.Svea Bank Faktura.
Köp nu men betala inom 14 dagar efter du har fått produkten.
Alt 4.Räntefri avbetalning upp till 12månader med Svea Bank Delbetalning.
Vilkor för Svea Bank Delbetalning
Alt 5.Svea Bank KONTO Delbetalning. Välj hur du vill betala av ditt köp.
Alt 6. Kortbetalning direkt på hemsidan med Swedbank och Handelsbanken
—————————————————————————————–
Om köp ej går igenom via Svea Bank, kontakta gärna Svea Bank i första hand.
(tel. 08-735 2940) eller oss på Hifi Experience (tel. 018-124010)
så hjälper vi er hur ni kan gå till väga.
5. Leveranstid
För de flesta produkter gäller 2 till 5 vardagar vid lagervara, vissa produkter (beställningsvaror) tar längre tid men då meddelar vi dig om det.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel som kan uppstå.
De flesta försändelser skickas med Dhl/Posten som brev eller postpaket. Vissa försändelser går direkt från våra leverantörer, med deras fraktbolag, Dhl eller Schenker.
Paket över 20kg skickas alltid med hemleverans.
6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig.
Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss, då meddelar vi er.
7. Frakten
Alla ordrar inom Sverige skickas fraktfritt från 500kr, ordrar under 500kr kostar 29kr.
Dina varor skickas direkt hem i brevlådan. Större paket levereras av Posten/Shenker/Dhl till ditt närmaste utlämningsställe för postpaket.
8. Garanti
Vi på HiFi Experience följer tillverkarnas garanti tider som står under respektive produkt.
– Varor som säljs som demo/begagnat. (Garanti står under respektive produkt)
Garantin gäller ursprungsfel som uppstår vid normalt användande och skötsel enligt tillverkarens manual.
I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har HiFi Experience enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta.
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.
Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!
Detta gäller vid skada av vara eller om varan kommer bort under transporten. HiFi Experience Uppland AB ansvarar för transporten av vara till kund. Vid retur av ångrat köp ansvarar kund för transport till HiFi Experience Uppland AB.
OBS!/TIPS! Spara gärna originalemballaget en tid om det finns möjlighet, ifall det skulle bli ett garantiärende, vissa produkter kan vara känsliga vid transport och bör packas mycket väl.
Garantin gäller EJ för:
– Lagringsmedia och andra förbrukningsvaror
– Monteringsprodukter, tejp, buntband och dylikt
– Rengöringsprodukter, tex skärmrengöring
– Batterier, färg osv
– Hårddiskar och datorminnen
KÖP MED LEVERANSADRESSER UTANFÖR SVERIGE STÅR KUNDEN FÖR FRAKTEN TUR OCH RETUR VID GARANTIÄRENDEN.
9. Ångerrätt, öppetköp 14 dagar vid köp på hemsidan:
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som privatkund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning .
Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, (nyskick) dvs ej skadad eller förstörd.
Varan ska lämnas tillbaka i sin originalförpackning/emballage.
Vid transport med Posten/DHL ska ett transportemballage användas.
Du som kund står för totala fraktkostnaderna, frakten till dig samt returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.
Fri frakt gäller endast vid köp av produkten.
För Företagsköp gäller ej ångerrätt eller öppet köp om ingen överenskommelse gjorts före köp skriftligen via mail.
Öppetköp gäller EJ på
- InEar, OverEar Hörlurar pågrund av hygieniska skäl
- Pikuper, Skivspelare
- Vinylskivor
- Lösa rör samt elektronik med rördelar (tex rörförstärkare/rörslutsteg/rörförsteg m.m)
- Projektordukar, Projektor, Projektorlampor
- Vid inbytes affärer
- Godis
- Företagsleasing igenom Wasa Kredit
- Specialbeställningar som inte finns i vårat ordinarie sortiment. (Kabellängder, färger m.m hör gärna av er om ni undrar något så hjälper vi er gärna.
- Ordrar (Produkter) som inte finns på Hifi Experience butikslager, kontakta oss om ni undrar något så hjälper vi er gärna.
Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp.
För mer information kontakta oss på email info@hifiexperience.se eller telefon 018-124010.
Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
10. Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt till info@hifiexperience.se, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot din felanmälan och sänder dig en förbetald returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i nyskick och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!
OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.
11. Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.
Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift upp till 500:-. Avgiften debiteras i efterskott.
12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
13. Reservation
HiFi Experience reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Vi på Hifi Experience följer GDPR för kundens säkerhet med ett helhetsgrepp över alla personuppgifter på webben och i butiken.
Kundens personuppgifter makuleras från våra system på hemsidan samt i butiken inom 2-5år beroende på produkt. (Har med garanti att göra så vi kan spåra ordern.)
Vid endast medlemsskap på våran hemsida och man har inte varit aktiv på våran hemsida så makuleras kundens alla uppgifter efter 12månader.
Nyhetsbrev och erbjudande: För avregistrering av nyhetsbrev så kan ni maila oss så hjälper vi er eller så finns det möjlighet att göra det själv på våran hemsida längst ner. Klicka i “avregistrera” under nyhetsbrev.
Om ni har några funderingar om GDPR så hör gärna av er till oss.
15. Wasa Kredit Företagsleasing
Vi har företagsleasing i butiken och även på hemsidan, välj “Byt till företagskund” i kassan så kommer alternativet fram.
12,24,36,48 & 60 månaders leasing har vi i butiken.
Vi erbjuder även en prisvärd försäkring för leasad utrustning med en låg självrisk.
Ni är alltid lika välkomna till oss, oavsett om du kommer från ett stort företag eller driver en mindre verksamhet.
Tveka inte att kontakta oss om du vill ha hjälp – eller ett konkret förslag med månadskostnad.
Avtal gäller igenom Wasa Kredit företagsleasing.
Öppetköp eller ångerrätt gäller ej på Företagsleasing från Wasa Kredit.
För mer info gå gärna in på Wasa Kredit hemsida HÄR.
16. Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
17. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.